Communication - The Cardigans

莫西顾:

       《Communication》和乐队另一首代表作《Lovefool》不同,网络上称其为The Cardigans情绪上最为“黑暗”的作品。在这6年里,The Cardigans尝试着去发展一种不一样的音乐风格,建立全新的模式,音乐也因为情感的历练和沉淀而变得厚重起来。


歌词:


For 27 years I’ve been trying to believe and confide in Different people I’ve found.

27年来我尽量信任我所遇见的每个人

Some of them got closer than others

有的走的近一些

Some wouldn’t even bother and then you came around

有的还不赖,你的出现

I didn’t really know what to call you, you didn’t know me at all

我不知该叫你什么,你一点也不了解我

But I was happy to explain.

但我乐意交往

I never really knew how to move you

我不知道怎样去打动你

So I tried to intrude through the little holes in your vanes

我尽量从你的忐忑里找寻

And I saw you

我见过你

But that’s not an invitation

但却不是邀请

That’s all I get

这是我所有的获悉

If this is communication

如果这算是约会

I disconnect

我宁愿不联系

I’ve seen you, I know you

我见过你,认得你

But I don’t know How to connect, so I disconnect

却不知如何联系,所以我不之所措

You always seem to know where to find me and I’m still here behind you In the corner of your eye.

你似乎总是知道哪儿可以找到我,我总在你视野的角落里

I’ll never really learn how to love you

我永远学不会怎样去爱你

But I know that I love you through the hole in the sky, Where I see you

但我晓得在一线天际见到你,我爱你

And that’s not an invitation

但却不是邀请

That’s all I get

这是我所有的获悉

If this is communication

如果这算是约会

I disconnect

我宁愿不联系

I’ve seen you, I know you

我见过你,认得你

But I don’t know How to connect, so I disconnect

却不知如何联系,所以我不之所措

Well this is an invitation

也许这是个邀请

It’s not a thread

绝非胁迫

If you want communication

倘若你想约会

That’s what you get

你也明了

I’m talking and talking

我一直在努力

But I don’t know How to connect

但我还是不知如何联系

And I hold a record for being patient With your kind of hesitation

为你好心的犹豫,我的耐心已经创造了纪录

I need you, you want me

我需要你,你更需要我

But I don't know How to connect, so I disconnect

但却不知如何联系,无奈我不知所措

I disconnect

我们失之交臂


评论
热度(163)

© xrjq190 | Powered by LOFTER